
Krwawa rozgrywka
8 grudnia 2007, 00:20Zachęcenie dzieci chorych na cukrzycę, aby te regularnie testowały poziom glukozy we krwi, nie jest zadaniem łatwym. Częste nakłucia to w końcu żadna przyjemność. Sytuację odmienić ma sprzedawane od niedawna urządzenie o nazwie GlucoBoy. Jego zadaniem jest nie tylko zbadanie próbki krwi, ale też nagrodzenie dziecka.

Fotomłot na przemytników
6 października 2008, 10:24Przy odprawie przemytników kontrolują ludzie, psy i skanery bagażu. Teraz będzie im jeszcze trudniej, ponieważ do gry wkracza elektroniczny wykrywacz winy w wyrazie twarzy. System komputerowy będzie analizował ruchy oczu, zmiany w wielkości źrenicy, a także w przepływie krwi oraz temperaturze.

Zapracowane nie grają
27 lipca 2009, 11:08Naukowcy z Uniwersytetu Stanowego Michigan twierdzą, że kobiety mniej grają na komputerze niż mężczyźni, ponieważ nie dysponują podobną ilością wolnego czasu (Sex Roles).

Move i Natal zmienią rynek konsoli?
15 kwietnia 2010, 10:21Cztery lata po debiucie konsoli Wii okazuje się, że to rynkowi giganci - Sony i Microsoft - muszą nadrabiać zaległości dzielące ich do produktu Nintendo. W ubiegłym roku aż 43% wszystkich sprzedanych konsoli zostało wyprodukowanych przez mniejszą z japońskich firm.

Lęk przed wężami i pająkami jest wyuczony
24 stycznia 2011, 18:18Wbrew powtarzanemu od dawna twierdzeniu, że człowiek ma wrodzony lęk przed wężami i/lub pająkami, psycholodzy udowadniają, że strachu przed tymi zwierzętami uczymy się w rzeczywistości w niemowlęctwie.

Baidu oferuje własną przeglądarkę
18 lipca 2011, 15:47Baidu, największa chińska wyszukiwarka, która ma apetyt na światowy rynek, udostępniła wersję beta swojej własnej przeglądarki internetowej. Program jest reklamowany jako „prosty i stabilny", oferuje mechanizmy zabezpieczające oraz „skrzynię skarbów"

Probabilistycznie szybciej
21 maja 2012, 16:01Przed trzema laty profesor Krishna Palem z Rice University zaprezentował pierwszy procesor probabilityczny (PCMOS - Probabilistic CMOS). Teraz pokazano jego doskonalszą wersję, a praca na jego temat została uznana podczas ACM Computing Frontiers za najlepszy dokument tego typu.

Gry akcji wspomagają naukę czytania
4 marca 2013, 13:19Włoscy naukowcy wykazali, że zaledwie 12 godzin zabawy z grami akcji wystarczy, by znacznie poprawić umiejętność czytania u dzieci z dysleksją.

Niedźwiedzice-kamerzystki
9 czerwca 2014, 09:15W kwietniu br. amerykańscy naukowcy założyli 4 niedźwiedzicom polarnym obroże GPS z kamerami. Samice znajdowały się na północ od Prudhoe Bay. Opublikowane właśnie nagrania dają ciekawy wgląd w codzienne życie Ursus maritimus.

Nowe możliwości Watsona
24 września 2015, 12:41Superkomputer Watson zyskuje nowe możliwości. IBM wyposaża go właśnie w oparty na sztucznej inteligencji system rozpoznawania obrazów, dzięki czemu maszyna będzie np. mogła analizować zdjęcia użytkowników sieci społecznościowych i określać, czym w danym momencie życia się zajmowali